søndag den 3. januar 2010

Skal Jacob ikke ha' en ikke-julegave?

Johhh, det skal han da, men han er nødt til at være med selv.
Han har ønsket sig en cardigan magen til den, jeg har strikket til hans søn i efteråret.

Den hedder Ängelsberg og er fra Noro Revisited med designs af Cornelia Tuttle Hamilton. Den er strikket i Noro Kureyon og Blossom.
Her i julen har vi taget mål og valgt farvespekter, facon og detaljer i designet, som jeg jo selv må lave, fordi den ikke findes i voksen størrelse og ej heller skal se helt ud, som børnestørrelsen.
I øjeblikket er jeg så i færd med at finde ud af de nøjagtige garnfarver, garnmængden og, hvor jeg kan få det garn til en rimelig pris.

Jacobs vil også meget gerne have en jakke magen til det tæppe, jeg er igang med at strikke af Kaffe Fasset, The Gridlock Throw fra een af hans mange bøger, bogen Kaffe Knits Again. Nu skal jeg vist lige ha' strikket tæppet færdig først. Det har stået på stand-by i nogle måneder, hvor jeg har haft lyst til at strikke andre ting, men det skal nok blive færdigt - om ikke før så når foråret kommer og jeg kan sidde i solen på balkonen og strikke.


2 kommentarer:

jette sagde ...

Næ, hvor er den lille jakke sød!

Ann sagde ...

Ja, ik'
Den skal jeg have lavet til en Laaaarge.