torsdag den 10. juni 2010

Løbetid for løbere

IMG_1260x

Den er vist strikket til Lange Peter Madsen. Hahaha. Den ser noget pudsig ud, men det er nok fordi den skulle “strækkes lang”, mens den var våd og jeg har ikke haft den på efter den blev vasket, men bøjleophænget gør det jo heller ikke bedre. Jeg må se at få skaffet mig en gine, for I får den altså ikke live.

Den kan dog sagtens strækkes lige så lang på den anden led, så…..

Den har været behagelig at strikke på grund af dette

Geilsk bomuld uld

skjønne garn. Det er blødt og lækkert og glider behageligt på pinden. Maskerne sidder, hvor de sidder, så der er ingen fare, hvis man taber masker eller skifter pind undervejs, men til gengæld løber de altså heller ikke særligt nemt på denne løbemaskemodel. Faktisk har jeg hjulpet hver eneste maske med at løbe hver eneste pind! Det går nu let, når man først lige får taget og kommer ind i rytmen.

Jeg er vild med detaljerne

 IMG-1265xx Løbetid in progress 2 IMG_1269x

Det blir dog ikke i dette liv, at jeg kommer til at gå med den desværre.
Den kræver en slank krop, for den er temmelig slimline. Ikke fordi den er for lille. Det vil ikke nytte at strikke den større. Den lægger sig blødt og kærligt rundt om enhver delle, den møder på sin vej.
Jeg vejer vel 5-10 kg for meget og alle de kilo sidder fra lige under brystet til midt på hoften – lige der, hvor Løbetid smyger sig. Nogen mennesker er ligeglade med den slags, men jeg synes altså, at det ser dobbelt så proppet ud, som det gør, når jeg finder mere dækkende beklædning – altså!

Måske er den netop beregnet til at løbe i. Når den sidder pænt, har man løbet langt nok ;-)

Var jeg slank, ville jeg bruge den rigtig meget. Den er blød og lækker og med flotte detaljer.
Måske kan den strikkes i en anden type garn, som ikke smyger sig så meget om kroppen…………..

Garnkvaliteten skal bruges til noget til Birk. Børn vil elske den kvalitet.

FAKTABOKS
Model:
Løbetid
Designer: Bente Geil
Garn: Geilsk 3-trådet 45% bomuld og 55% lammeuld
Pinde: Addi Lace 3½,
Størrelse: L
Garnforbrug: 125g, løbelængde 465m/100g
Fra lager: Nej
Bemærkninger og ændringer: Jeg har tilpasset strikkefastheden og har selv valgt forskellige småting undervejs, som ikke er beskrevet i opskriften
Tilfredshed: Den er hot, men not til mig.

*

Jeg er færdig med mit Tinasjal.

IMG_1251x

120 x 120 cm er det her på billedet inden udspænding.

Det ligger til blokning lige nu, men det er så stort, at jeg ikke kan finde en trappestige høj nok til, at jeg kan komme op og fotografere det i sin helhed, så I må nøjes med et udsnit.

IMG_1256xxlys-og-kontrast

Mere om dette sjal snarest.

Til sidst: Tak for alle de positive kommentarer til mit indlæg om awards. Det har overrasket mig, at så mange er enige – og nærmest lettede! Vi er åbenbart så mange, at vi kan medvirke til at lægge en anden stil her i blokland………tihi, jeg har vist fået alle de knappenåle på hjernen….blogland, selvfølgelig.

Lene har foreslået, at vi finder på en anden form for award, som er mere personlig, ikke er behæftet med krav, og som ikke uddeles så ofte. Det er jeg helt med på. Den koger jeg lige lidt på.

Ann

11 kommentarer:

Pia sagde ...

Flot "løbetid". Tror heller ikke den ville passe mit korpus. 1) Dellerne sidder også sådan på mig. 2) Den er (sådan ser det ud på billederne) for "åben" i strikket.
Jeg er tilgengæld vild med dit sjal. Orv, hvor gav jeg godt strikke det. (ligesom alt andet jeg ser). Det er dejligt med positiv/ kontruktiv respons. Spændende at se hvad i finder på. :-)

Frujensensunikum sagde ...

Lækker løbetid - jeg har den stående som kommende projekt....måske jeg skulle overveje den en ekstra gang, hvis den sådan "suger" sig ind til de (små yndige deller) vi selvfølgelig er udstyret med....:(

Strikker i øjeblikket på Livstykke og er helt enig i at det er et super dejligt garn at arbejde med.

Lin sagde ...

Av det lyder ikke godt. maaske geilsk hellere skulle arbejde paa en " delleskjuler". Havde luret lidt paa modellen, men nu er den da stroeget af listen. Tak for advarslen.
Waw for et sjal. Et kunststykke!

Connie sagde ...

Hvad med at tage en stroptop på indenunder, det synes jeg udligner dellerne. H&M har nogle fine nogen med stræk i der sidder til. Hilsen Connie

Strikkeheksen sagde ...

Indrammede deller er selvfølgelig ikke det allermest charmerende, men jeg havde nu ikke regnet med at den model var så slem - mon du overdriver en smule? ;-) Jeg er også totalt vild med detaljerne og at den samtidig er så enkel :-)

Sjalet er fuldkommen fantastisk, det glæder jeg mig til at høre mere om :-)

Det kunne da være spændende med en række nye personlige og forskellige awards - nu må vi se, hvad vi kommer frem til. God weekend :-)

Merete sagde ...

Hold da op hvor er dit sjal smukt, sikke et arbejde.
Jeg regnede også med at Løbetid var sådan en ting som kryber om kroppen, så det er heller ikke noget for mig.

Madam Munch sagde ...

Jeg synes begge dine striksager er meget smukke, men kan selvfølgelig godt se problematikken med indrammede deller.
Jeg synes du får strikket utroligt meget og får det færdigt.
Faktisk forstår jeg slet ikke hvordan du kan nå det. Og sådan har jeg det med flere af jer, hold op hvor har I gang i meget, samtidig med at jeg kan se at I også når andre ting.
Men på den anden side er det også det mange skriver på min blog, så det er måske bare sådan vi synes om hinanden :-))

Berit sagde ...

Ærgerligt med din Løbetid. Jeg har dog hørt at de gammeldags underkjoler efter sigende havde et formål, nemlig at "skjule" små bump på kroppen (ud over selvfølgelig at forhindre at nederdel/kjole kravler op). Da jeg er ved at strikke en Cecilia-kjole skal det "trick" afprøves, for det er da ærgerligt at et stort strikkearbejde ikke kan bruges.

Ann sagde ...

Mig overdrive???
Utænkeligt ;-)
Jo, jeg er meget selvkritisk hvad deller og den slags angår.
Der er intet i vejen med Løbetid. Den er flot og lækker. Det er bare "fru Prop", der ikke er skabt til den model.
Lene, du kan da sagtens bære den, så bare kom igang.
Selv må jeg prøve med en stroptop og en underkjole ;-)
Mon nogen har et korset på lager?

Mariann sagde ...

Hvor er din "løbetid" bare flot, og det er da lidt ærgerligt, hvis du ikke selv får lidt glæde af den. Når det så er sagt, er jeg altså heller ikke tilhænger af tøj man ikke føler sig tilpas i, så heller forære det til en der vil bruge det :-)
Sjalet er rigtig flot. Det er helt utroligt, hvad sådan en gang "udspændning" kan gøre.
God weekend !

Citronmoster sagde ...

Flot løbetid og dit sjal er pragtfuldt :-)