tirsdag den 23. marts 2010

Lisas Early Spring Hat, Gloves and Scarf

Lisa og Theis er her for tiden inden Lisa drager tilbage til LA igen. De stakler! Så kan de igen sidde der og længes i hver sin ende af verden. Hun kommer dog snart igen og denne gang tager hun sine forældre med.

Jeg ville strikke noget til Lisa, når hun kom, men kunne ikke finde på andet end strømper, indtil jeg faldt over Lailas smukke hue.
Jeg kunne ikke rigtig regne ud præcis, hvordan hun havde lavet den smukke blomst så flad, men Laila var rigtig sød og behjælpelig og derfor fik jeg strikket denne

til Lisa.
Tak huemester Laila!

Der gik ikke så meget garn til huen, så jeg kreerede disse



fingerløse vanter.
Jeg havde mange probelmer med picotkanten, som var svær at få til at finde samme elasticitet, som handsken i sig selv. Jeg pillede op 100 gange, men endte op med at gøre på samme måde, som jeg gjorde med dem jeg lavede i mermaidmønster, selvom de er lavet på en ribkant. De er alligevel ikke blevet helt gode, men en vask og en dampning gør underværker for en form, der ikke vil lægge sig helt, som jeg vil, så nu ser de sådan nogenlunde ud. Det ses ikke, når man har dem på, for da strækkes kanten lige tilpas.


Der var stadig mere garn, så jeg strikkede dette



tørklæde i mønsteret Stork's Nest fra Interweaves Knitting Traditions, som jeg har omtalt i mit forrige indlæg.

Nu er foråret jo over os, så hue, halstørklæde og vanter er måske lidt dårlig timing. Derfor har jeg kaldt det Lisas Early Spring Hat, Gloves and Scarf  ;-)
Vejret er jo lidt lunefuldt, så hun bruger det faktisk hele tiden.




Faktaboks
Mønster:       Hue: Laila Fink Gerster-Repstock
                       Fingerløse vanter: Mig selv
                       Tørklæde: Storkerede, traditionelt mønster fra
                       Estland, diagram af Nancy Bush, Knitting Traditions,
                       Interweave
Pinde:            Hue og fingerløse vanter: KnitPro rundpinde 2½,
                       hæklenål 2½
                       Tørklæde: Addi Lace rundpinde 3
Garn:              Supersoft, Holst
Garnforbrug: Hue inklusiv blomst: 25 g
                       Fingerløse vanter inklusiv blomster: 25 g
                       Tørklæde: 45 g
Størrelse:       Efter vask:
                       Hue: Højde 20 cm, Bredde 22 cm (diameter 44 cm).
                       Passer hovedstørrelse 58 cm!!
                       Fingerløse vanter: Længde 19½ cm, bredde 7½ cm.
                       Passer handskestørrelse 7½.
                       Tørklæde: 25 cm x 125 cm efter opspænding.  
           

5 kommentarer:

Irene sagde ...

Et superfint og sødt sæt du har kreeret - rigtig forårsagtigt! Jeg er vild med tørklædet - er jo en stor lace-fan:-)

Fru Kahr sagde ...

Hvor er det feminint og lækkert -:)

Helle : sagde ...

Det er bare så flot et sæt du har lavet og farven er jo skøn til hende !

Gitte sagde ...

Hvor er det bare et smukt sæt og hvor det klæder hende. Erly spring passer perfekt til den skønne farve.

Kan ikke forstå at jeg ikke kan se i min højre margin på bloggen når du har lavet et indlæg..... Æv.....

Lin sagde ...

Sikken et soedt saet, og en god farve der klaeder hende perfekt. Det med den flade blomst er et mysterium, men godt ser det ud.
God paaske.