lørdag den 22. januar 2011

Eternity Scarf II, III, IV and Cartridge Hat I, II, III

This will be written in English, because I am partly writing to Anne, Lisa and Julia, whose Danish is a bit rusty

You know, Theis went to US this fall to be together with his Lisa for good

Theis-og-Lisa-2010-i-DK

Lisa and her family are now the family nearest Theis.
They have taken Theis into their family and made him one of their own, and allthough they all live in different parts of the US, they spend much time together.

They are also very nice to us - Theis’ Danish family. Last year and this year we have received wonderful gifts from the distinguished Fortnum and Mason - exclusive chocolates, thea, cookies, marmelades, cakes and much, much more wrapped in beautiful boxes and hampers.
Uhhmm!
Mums!
It’s sad, they couldn’t see my face, when I opened these fabulous gifts or when I eat from the gorgeous content.

Here, you see Lisa and her mother Anne

Lisa og Anne i Mexico

Lisa and her sister Julia

Lisa og Julia i Mexico 

Theis with Lisa’s father Larry – nicely dressed for a wedding

Theis og Larry i Mexico

We are ashamed to admit, that we didn’t make it in december to send Christmas presents for The Locascios in time, but now I have finished Eternity Scarfs and Cartridge Hats for Anne, Lisa and Julia and we have a present for Larry and Anne waiting for the knitwear to be sent with it.

The scarfs and hats are different in color and shape and as Anne, Lisa and Julia live far away from each other - in  Los Angeles, Chicago and New York, I have decided to show them the scarfs here on my blog. They can then choose for themselves, and I can send the scarfs to the right address.

So:
Hi Anne, Lisa and Julia,
I know it is very hot i LA at the present, but I gather winter is still on in Chicago and i NY, and as winter will return you should find use for the scarf and hat, so choose one, and I will send it to you as soon as possible.


Eternity scarf and hat II

This is greenish-blue. We call it dark petroleum.
The quality of the first photo is bad, but it shows the color almost correctly

Trinity-scarf-II

Hue og tørklæde,Trinity, mørk petroleum

Hue,cartridge,mørk grønpetrol, 8-stjernen

Eternity scarf and hat III

This is blue in middle tones. The first picture is the most correct.

Trinity-scarf-III
Mellemblå-cartridge,-hue-og

Hue,cartridge,mellemblå, 6-stjernen

Eternity scarf IV

This one is light blue, also with a little petroleum in it.
The first photo is also here the most correct in color.

Trinity-scarf-IV

Hue,cartridge,lys-petrol Hue,cartridge,lys-petrol, stjernen

Lisa, you can tell me the result of your choises next time, we talk on Skype, or you can all tell me here in a comment or on facebook or on the e-mail.

And now something for the Danish knitters:

Jeg har strikket disse tre tørklæder og huer til Anne, Lisa og Julia i USA. Lisa er Theis’ forlovede, Anne er hendes mor og Julia hendes lillesøster.

Lisas familie tager sig rigtig godt af Theis, som nu bor sammen med Lisa i Los Angeles. Det bliver jo ikke til så mange hjemmebesøg, så det er dejligt at vide, at Lisas familie tager sig så godt af ham.

Det er temmelig forsinkede julegaver, og jeg “udstiller” dem her på bloggen, så de kan vælge, hvilket de vil ha, så jeg kan sende dem til henholdsvis Chicago, Los Angeles og New York.

Herrerne får også noget, men de får ikke nogen valgmulighed, så….

FAKTABOKS
Model:
Eternity scarf. Eternity scarf er egentlig blot betegnelsen på et tørklæde, der er strikket rundt…i det uendelige, men lige netop denne model er så også døbt Eternity scarf.
Designer: Michele Wang.
Garn: II og III er strikket i 100% ekstrafin merino fra Løve, IV er strikket i Pure Wool 4-ply fra Rowan 
Pinde: 4½ og 4
Garnforbrug: 175g i merino og 110g i Pure Wool
Fra lager: Ja
Bemærkninger og ændringer: Opskriften er fulgt.
Tilfredshed: Jeg synes, det er en god og anvendelig model.

FAKTABOKS
Model:
Cartridge Hat. Jeg har kaldt den/dem det, fordi mønstret kaldes vandret og lodret cartridge – vandret og lodret patronmønster får jeg det til.
Designer: Ego
Garn:Samme som til tørklæderne
Pinde: do
Garnforbrug: De to i merino: 100g, i Pure Wool: 50g
Fra lager: Ja
Bemærkninger og ændringer: På de to merinohuer har jeg brugt det vandrette cartridgemønster, og på den lille tætsidddende har jeg brugt det lodrette og en smule af det vandrette på pullen, om man så må sige.
Den grønlige hue er taget ind 8 gange, den mellemblå 6 gange på hver omgang. Den lille er taget ind noget hyppigere på hver anden.
Jeg har med andre ord eksperimenteret lidt
Tilfredshed: Jeg er mest tilfreds med den mellemblå hue både med størrelsen og med de 6 indtagninger, men jeg kan bedst li den grønlige farve.

Ann

16 kommentarer:

Karina sagde ...

Petroleum kaldes for "teal" på engelsk - men din forklaring er helt i øjet. Jeg er selv en 'udvandringsdansker' så jeg kender godt situationen så'en fra den anden kant. Mine familer er dog ikke nået til at udveksle gaver endnu!

Ann sagde ...

Tak for oplysningen, Karina.
Det stod ikke i min netordbog, så jeg håbede bare, at de kender farven på petroleum :-)

Strikkeheksen sagde ...

Altså Ann, sikke nogle overlækre sæt, du har lavet - de må bringe lykke "over there" - de er sgi heldige, din nye "familie". Må være lidt hårdt, at sønnen er flyttet så langt væk, men Hobro-området?? kan nok ikke konkurrere med LA ;-)

Ann sagde ...

Hold da op, Lene! Hvordan har du dog tid til at læse og kommentere? Du har jo haft gæster hele dagen! Ja, du skal da ikke tro, jeg er misundelig!

Merete sagde ...

Det var godt nok nogen lækre sæt du har strikket. Kan godt forstå, at du værdsætter deres hjælp til din søn.

Ann sagde ...

Jeg må nok hellere korrigere, selvom det ikke gør noget: Theis er een af mine 2 bonussønner.

Lin sagde ...

Sikke nogle flotte saet. Det bliver de da lykkelige for. Dejligt med nettet at det er lidt nemmere at holde forbindelse med dem der er saaaaaa langt vaek.

Irene sagde ...

Superflotte sæt alle tre - jeg ville have virkelig svært ved at vælge:-)

Fru Kahr sagde ...

Hvor er det dog 3 superlækre sæt:-)

Gitte sagde ...

altså Ann - hvis du skulle få et sæt tilovers så kan du altid sende det til mig!

De ser bare så lækre ud alle 3. Tror bestemt et af dem ville passe til min nye jakke!

Ann sagde ...

:-)
I USA raser konflikten mellem tre kvinder om , hvem, der skal ha hvilket sæt
;-)

Madam Munch sagde ...

Ja sikken konflikt du har sat i gang, men forhåbentligt lander den fredeligt. Dejligt at læse om Theis som er taget godt imod hos ny familie. Min datter har haft en spansk kæreste og det stod på, mens hun studerede i Madrid, men der var ikke helt så åbne arme...
Flotte ting du får lavet, jeg er noget imponeret over alt det du får strikket

Britta sagde ...

Hej Ann. Er vild med dine Eternity Halsrør. Er du sød at hjælpe mig med at få fat i dette mønster. Jeg kan finde det på Ravelery til 7 $, men kan ikke se hvordan jeg køber det.

Ann sagde ...

Hej Britta,
Du trykker blot på Buy it now i højre kollonne næsten øverst. Derefter trykker du på Buy now nederst til højre. Derefter vælger du, om du vil betale med kreditkort eller PayPal, og resten kender du formentlig fra andre køb på nettet.
God fornøjelse!

Britta sagde ...

Hej Ann. Den sælges måske ikke mere, for der er ingen Buy it now knap ved dette mønster :-( Øv da også

Ann sagde ...

Ok.
Jeg kan ikke teste det, fordi jeg har købt det.
Spørg en anden, der ikke har købt opskriften, og som er medlem af Ravelry.
Det står, at mønsteret kan købes for $7 i butikkerne. Måske har de bestemt sig for kun at sælge mønsteret i butikker. Jeg ved det ikke.
Du må prøve dig lidt frem.
Hilsen
Ann