fredag den 25. juni 2010

En maskinbluse

En-motorcykelbluse
Jeg tror, han syn’s blusen er sej…………
Det er egentligt noget garn, jeg strikker herretørklæder af. Det er enormt blødt og lækkert, så Birks mor syn’s det ville være lækkert til en bluse til Birk, så…………..
Den er strikket på min strikkemaskine, men jeg var sent på den i forhold til vores tur til Birks fødselsdag, så jeg måtte sy den sammen i bilen på vej derover.
Det bliver sjældnere og sjældnere at jeg gider ri arbejdet, før jeg syr. Jeg bruger højst knappenåle, men hvor behageligt er det lige med knappenåle i en bil?
Nej, vel?
Heldigvis havde jeg de små sikkerhedsnålagtige rækkemarkører i plastic med, så dem brugte jeg som knappenåle.
Knappenåle-i-bilen
Smart ikke?
Har I i øvrigt tænkt på, hvor meget, der kan være på gulvet i en bil i passagersiden?
Hvad-kan-der-være-på-gulvet
En strikkekurv med godt tre projekter og en tilbehørspung, en taske til kamera, computerudstyr mm og en håndtaske (læs: propfyldt rygsæk), og som I måske kan skimte kunne der sagtens være 2-3 tasker mere!
Jeg nåede at blive færdig med at sy blusen færdig i bilen
Jeg-nåede-det
Det ser ud, som om billedet er rystet, men det er altså garnet i todimensional version, der ser sådan ud. Det ser slet ikke så forvirret ud i virkeligheden.
Der er fordele og ulemper ved at strikke på maskine. En af fordelene er de pæne ombugningskanter, man kan lave:
Nærbillede-af-kanter
FAKTABOKS
Model:
Lige-ud-af-landevejen efter Birks mål
Designer: Mig selv
Hvor kan man finde opskriften: Inde i min hjerne og i min logbog ;-)
Garn: Arwetta classic strømpegarn, 80% merino uld og 20% nylon, Multicolor, løbelængde 420 m/100g

Lækkert, lækkert blødt – ikke mindst efter vask!
Pinde: spænding 7
Størrelse: ca 4 år
Garnforbrug: ca 100g (jeg fik ikke vejet den)
Fra lager: Ja
Bemærkninger og ændringer: Nej, men næste gang, vil jeg gøre halsen lidt smallere og højere – bare lidt
Tilfredshed: Det er en enormt anvendelig bluse til et barn, dels fordi den er så blød og lækker, er meget let, slidstærk og kan vaskes i maskinen. Multicolor er meget sjovt, men nok lidt for forvirret i længden i farveskiftene til min smag, men Arwetta har vel over 50 andre farver, man kan boltre sig med.
Her er et lille udpluk
IMG_1170x
Og så til sidst et af de sjældne billeder, hvor Birk står nogenlunde stille. Det er måske fordi han står med en af yndlingsgaverne – en gul gravko.
Den-passer-godt-til-en-gul-
Ann

4 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Der ser han da godt nok anderledes cool ud, end i sidste indlæg - den trøje bliver vist et hit :-)

Nu hører jeg jo til de hardcore strikkere, der synes at maskinstrik er snyd ;-)men det er sandelig en dejlig trøje og en ualmindeligt skøn model :-)

Og tro mig, jeg ved alt om, hvor meget, der kan være på gulvet i en bil - nogle gange kan det også pakkes i lag, så man kan sidde med benene oppe - det kan enhver strikker jo trænge til en gang imellem :-)

Benedicte sagde ...

Dejlig model (både trøje og knægt). Jeg er også mester i at fylde masser af grej ind på gulvet i bilen. Man ved jo aldrig hvad man får brug for på sådan en tur!

Tovepia sagde ...

Hei på deg og takk for hyggelig kommentar;)
Så flott genser på en flott 2-åring! Den passet jo perfekt;)

Ha en god kveld og klem fra meg;)

Garntrollet sagde ...

Vilken fin tröja. Den passar en busig kille :-)

Mina "blockningsmattor" släpper inte färg. Jag har blockat en sjal i vit alpacka och det var inga problem.