søndag den 3. januar 2010

Nicolai har fødselsdag juleaften.............

..............så han skal jo ha' noget. Han får penge, for det er det, han ønsker sig.
MEN jeg har en aversion mod pengegaver. De er så upersonlige. Jeg vil hellere give penge ved behov (sat i relation til min pengepung) og så give gaver, når der er fødselsdage og lignende anledninger.
MEN da jeg ikke kan bestemme alting her i verden, desværre, kan jeg jo supplere pengekuverten med en lille personlig gave, så Nikke skulle ha' et par strømper mere og en hue, så han har noget at smide væk af. Ofte, når han har været hjemme på besøg, ligger der en cap eller en hue på bordet i bryggerset efter ham, så han er nødt til at ha' en masse at smide væk af.

Huen er strikket så lang, at han kan vælge mellem at smøge den op med en kant eller lade den være sådan lidt hip-hop lang. Den er strikket lige-ud-ad-landevejen i dobbelt strømpegarn.

Nikke så mig strikke strømperne til Sisse og han syn's det var et cool garn, så jeg købte lige noget mere Mayflower strømpegarn og strikkede et par til ham også
. Jeg har i alle de mange år, jeg har strikket strømper, altid strikket dem med firkantet hæl. Det er den, jeg bedst kan li'.

I ikke-julegave er jeg igang med at hækle en rund pude til Nikke. Vi så den i vinduet hos Designværkstedet for noget tid siden. Desværre havde de lukket og har åbenbart ingen hjemmeside, så nu har jeg købt bomuldsgarn her og er begyndt ud fra hukommelsen.

Farverne passer som sædvanlig ikke. Det pokkers kamera. Det er de røde farver, der er håbløst forkerte. Den røde farve er egentlig klar postrød og den gule er lidt varmere appelsin.
Puder har jeg købt hos hr. Larsen og må sy dem runde selv. Mere om det en anden dag.

Ingen kommentarer: