tirsdag den 30. august 2011

Camomille II

Camomille-II,-formindsket

Jeg er færdig med bul og ærmer på min mangefarvede trøje/cardigan/jakke. Jeg mangler nu kanter og montering.

Selvom jeg ikke får strikker ret meget for tiden, skal jeg hele tiden ha noget nemt tilgængeligt, som kan strikkes i bilen, foran TV, til snak i strikkegruppen og lignende.

Derfor er der kommet endnu en Camomille af pindene. Denne gang på pind 3, som foreslået i opskriften, og denne gang uden kvaster.
Jeg ved ikke rigtigt, om de manglende kvaster skyldes, at jeg bedst kan li’ den sådan eller det er, fordi jeg ikke rigtigt gad at lave dem, da jeg havde strikket tørklædet…...
Jeg kan jo altid lave kvaster, hvis lysten kommer over mig.

Det er blevet noget mindre end det første, som jeg strikkede på pinde ½ nr større.
Derfor egner dette sig også bedre som tørklæde. Det første er lige det største, tror jeg.

Jeg har købt nyt kamera. Jeg har købt det af Lone ovre på Lavendelstrik. Jeg var heldig at komme først til møllen.

Jeg skal lige ha’ indstillet hvidbalancen, for det fotograferer lige nu lidt blåligt, som I ka’ se her:

Camomille-II,-Olympus,-form

Jeg skal lige ha’ indstillet hvidbalancen…..

Lyder det ikke foto-blæret?

Det er det, jeg har fået ud af Sønikes fotoundervisning i sin tid her på bloggen.

Jeg har endnu ikke haft tilstrækkelig ro på til at få læst manualen og indstille kameraet til mine personlige behov.
Kommer tid, kommer råd…….

FAKTABOKS
Model:
Camomille. Hedebindesjal modificeret efter Åse Lund Jensen efter bindesjal fra Herningegnen.
Designer: Ukendt. Åse Lund Jensen. Helga Isager.
Helga Isagers opskrift findes i Amimono Knit Collection 2010.
Garn: Isager Tvinni og Isager Alpaca 1
Pinde: Addi Lace nr 3½ og 3
Garnforbrug: ca 140 g, halvt om halvt
Fra lager: Nej, købt til formålet i Balleby garn og strik i Ebeltoft. Hvis du går ind på linket, så lad dig ikke forvirre af, at hjemmesiden refererer til Balleby garn og strik i Hadsten. Den er god nok. Rita Balleby har sin hovedforretning i Ebeltoft og også en i forbindelse med lageret i Hadsten. Jeg har lige talt med Rita Balleby. Hun var ikke opmærksom på, at butikken i Ebeltoft ikke fremgår af hjemmesiden. 
Sværhedsgrad og særlige strikketeknikker: Let at strikke. Fejlene i opskriften til kanten kan gøre det svært for uøvede udi sjalsstrikning. Der er rettelser rundt omkring på bloggene og ufuldstændige rettelser på Helgas hjemmeside.
Bemærkninger og ændringer: Jeg har lavet samme ændringer, som til Camomille I.
Tilfredshed: Det bliver aldrig den store kærlighed for mig, men det er da et meget anvendeligt tørklæde, og godt at bruge som TV-strik.

*******

Mit TV-strik i øjeblikket er til Birk. Det er den søde gadedrengebluse, der var i Strikkemagasinet nr 6, juni 2011.
Du kan se en udgave af den her. Det er søde Mona fra min strikkegruppe, der har strikket flere af dem.

*******

I week-enden var jeg for anden gang på Strik og Stres-kursus hos Marianne Isager i Tversted.
Kurset afholdes altid i sidste week-end i august.

Marianne-beregner

Det er Ilse Gaardahl fra City-yoga i Århus og Viborg, der står for antistresdelen med foredrag, gåtur, kolde afvaskninger og yoga. Ilse har et fantastisk dejligt sind med stor rummelighed, humor, glæde og varme.
Af een eller anden mærkelig grund har jeg desværre ingen billeder af Ilse.

Solvej Larsen stod igen i år for den fabelagtige sunde, økologiske og meget, meget velsmagende mad fyldt med alskens skjønne urter.

Solveig-har-travlt
Solvej har travlt hele tiden med alt det, der skal renses og skrælles, så hun er svær at fange i ro.

Kalkun-med-feta-mm-og-alske
Kalkun med feta og 3 skønne salataer, blandt andet rødbedesalat. Rødbeder er i følge Solvej godt for blodet.

Kartoffelsalat-med-gurkemejSolvej elsker gurkemeje, som er rigtig godt for rigtigt meget. Her blandt andet kartoffelsalat med gurkemeje.

Buffet-hos-Marianne-IsagerSå er middagen serveret. Under klædet er det vist laks, så vidt, jeg husker.

Gulerødder-med-timian-og-me
Gulerødder med timian og andre skjønne urter

Marianne underviser i modelberegning og fortæller om inspiration til strikdesign. Jeg har hørt hende holde foredrag flere gange rundt omkring, men hun havde varieret indholdet, så jeg ku sagtens tåle at lytte til hende igen.

Tove-og-Marianne-fra-Krakaø
To gæve norske jenter fra sidste år, Tove og Marianne fra Kragerø. Tove og jeg endte med næsten at være i familie med hinanden, for hendes datter er gift med sønnen til een af mine naboer. Verden er lille.

Også i år var både Norge og Sverige repræsenteret på kurset. Derudover var Japan fint repræsenteret ved Mariannes familie.

Betty
Betty

Kate-og-veninde-2010
Kate og ……Hanne? De var også med sidste år

Bodil-tænker
Bodil prøver at regne den ud.

Billederne her er både fra i år og sidste år.

Jeg havde på forhånd tegnet en jakke, jeg gerne ville arbejde videre med. Jeg fik god inspiration og sparring af Marianne. Det meste af tiden gik med at strikke prøver. Det endte med nye ideer, der skal arbejdes videre med.

Desværre var (er) jeg syg af en aggressiv kæbehulebetændelse, så min deltagelse blev noget hæmmet af en krop, der slet ikke var med på at være aktiv, engageret og udadvendt. Kroppen forlangte tilbagetrækning, hvile og dyner, men det lykkedes at snyde den lidt et par timer ind imellem med pæne doser Panodil og Ibuprofen…..Hæ!

Nu holder jeg så min første ferieuge i år efter et meget hårdt arbejdsår. Det minder mere om efterårsferie, men på kanten af Limfjorden bliver blæst og regn til dejligt forfriskende og rensende naturkræfter.

Limfjorden-med-skumsprøjt

De siger, det bliver mere sommerligt sidst på ugen………..
Indtil da er det med sweater, sokker og gummistøvler på.

Selvportræt

Jeg planlægger en skør Give-away her på bloggen, så
stay tuned!

Ann

19 kommentarer:

Madam Munch sagde ...

Tak for sidst, Ann. Dejlig trøje du har på. Har fundet flere billeder af den model, og mon ikke man stadig kan købe opskriften?
Desværre havde jeg ikke noget billede af dig, ellers var du også kommet på bloggen.
Jeg fik jo en hel sæk med hjem, men der er mange af opskrifterne som har fejl i trykket, så det sorterer jeg lidt i, og der var også en forkert farve, men Marianne har beklaget, at det gik lidt stærkt og sender.

Irene sagde ...

Dejligt at høre fra dig igen! Det er et smukt Camomille. Ligesom dig synes jeg det er ret kedeligt at strikke, men resultatet er jo flot og anvendeligt både med og uden kvaster:-)
Kurset hos Isager ser vel nok spændende ud. Det vil jeg da overveje til næste år - nu har jeg jo masser af tid til alt muligt:-)
Det er sent du holder sommerferie - håber du får nogle dejlige sensommerdage:-)

Helle : sagde ...

Rigtig god ferie til dig !!! Nyd den !

Det lyder som et rigtig spændende kursus du har været på hos Isager.

Unknown sagde ...

En rigtig fin Camomille. Ønsker dig rigtig god ferie.

Berit sagde ...

Camomille er god, når der ikke skal tænkes. Resultatet er derimod et lækkert sjal/tørklæde.

God bedring og ferie - du har vist fortjent den!!!

Camilla sagde ...

Sikke en vidunderlig grøn camomille du har fået lavet! Jeg gider heller ikke at strikke dem, har alligevel nr 4 på pindene...

Gitte sagde ...

Smukt Camomille.

Det lyder som nogle helt vidunderlige dage, og som verden dog nogle gange er lille ;-)

Skøøønnnn trøje du har på over gummistøvlerne! Kan man ikke få et helt billede af den?

Lis sagde ...

Endnu en skøn Camomille. Jeg kan godt lide at strikke den.

Lyder som et spændende kursus, især mad og strikkedelen :D

Rigtig god ferie, det kan være solen kommer nu du har ferie, så alle kan få lidt af den.

Kh. Lis

Lis sagde ...

Endnu en skøn Camomille. Jeg kan godt lide at strikke den.

Lyder som et spændende kursus, især mad og strikkedelen :D

Rigtig god ferie, det kan være solen kommer nu du har ferie, så alle kan få lidt af den.

Kh. Lis

Ulla sagde ...

Lækker Camomille/hedebindesjal

Spændende kursus, det lyder meget inspirerende og afslappende. Nyd ferie.

p.s. Er det ikke en Hanne Thorsen, du viser nederst?

Kirsten Amstrup sagde ...

Camomille er bare superlækkert. Og det ser kurset godt nok også ud til at have været. Der var formentlig også en rigtig god stemning?

Nu glæder jeg mig bare så meget til at se dit intarsia-produkt.

Strikkeheksen sagde ...

Rigtig god ferie, Ann :-)

Jeg læste om kurset hos Bodil og er aldeles misundelig. En weekend med god sund mad, fysisk aktivitet og strik, det kan ikke gøres bedre. En skam du ikke kunne være helt med - rigtig god bedring :-)

Camomille er også skøn i grøn (hvis det ellers ikke er hvidbalancen, der snyder ;-))

Anonym sagde ...

Det lyder som om du trods sygdom fik en dejlig oplevelse på kurset. Det ser i hvert fald hyggeligt ud.

Skønt Camomille (igen igen) i en rigtig dejlig farve.

Lykke sagde ...

Åh, hvor er det en suuper skøn farve til et Camomille :-)
Det lyder altså også som om det var et godt kursus at være på! Herligt med ny inspiration.

Mariann sagde ...

Sådan et flot grønt Camomille vil jeg også have :-)
Rigtig god bedring !

Ann sagde ...

Tak for gode ønsker for mit helbred og min ferie, og for alle andre søde og positive bemærkninger.
Lene, Mariann m.fl.: Er det grønt?
For mig er det sennepsgult-agtigt, men måske er det gulgrønt?
Ulla og Gitte: Ja, det er en Hanne Thorsen, som jeg strikkede for en del år siden, men der er andre, der gerne vil se den her på siden, så det kommer den snart.
Indtil da kan den ses på min Ravelry-side. Linket findes højere oppe i højre kolonne her på bloggen.

Lin sagde ...

Kan du saa se at komme til haegterne saa du kan nyde resten af din ferie uden snotklude og panodiler. Lyder som et skoent kursus.Saa er det ligefoer du burde haekle "fru Madsens" yogasokker.

Asplund sagde ...

Tänk om man hade varit med där, att få träffas i ett sådant sammanhang!

Tusen tack för din kommentar på mitt senaste inlägg: känner mig så hedrad och blir alldeles varm när jag tänker på det :-)

hali sagde ...

Er helt vild med dine Camomille sjaler