onsdag den 18. august 2010

Pisa 2

Jeg har ikke strikket ret meget de seneste måneder, men jeg har strikket min Pisa nr 2 færdig.

Pisa-2-vest-forfra-hængende2

Den er blevet noget mindre end Pisa 1, hvilket også var meningen.

Pisa-2-vest-bagfra-hængende2

  Pisa-2-på-kjole-med-pin Romi-pin

FAKTABOKS
Model:
Pisa vest
Designer: Else Schjellerup for Design Club
Garn: 2 tråde Geilsk 2-trådet bomuld-uld 
Pinde: KnitPro 3½
Garnforbrug: 179 g
Fra lager: Ja
Bemærkninger og ændringer: Jeg har afprøvet en teknik, som jeg har læst om i blogland et eller andet sted, jeg ikke kan huske, men det går ud på, at forebygge ikke-så-pæne masker omkring ud- og indtagninger ved at stramme maske nr 2 (!!?!!) efter ind-/udtagningen. Det lyder mærkeligt, men jeg er enig i, at det virker.
Jeg har strikket skuldrene sammen i stedet for at sy dem sammen og det virker godt. Pisa 1 syede jeg sammen og på grund af mine elendige monteringsevner, blev især den ene skulder noget udstående. Det har jeg undgået med Pisa 2. Farven og størrelsen er valgt, fordi den skal passe til to kjole/tunikaer, jeg har, hvor den farve passer, og den skal fungere mere som en ærmeløs bolero end som en vest, så det er lige, som det var tiltænkt. Jeg har ikke vasket den endnu, men som den er nu, er garnkvaliteten og strikkefastheden rigtig god, men jeg ved jo, at bomuld-uld kan ændre sig meget efter vask.

Sjalsnålen øverst er købt hos Viollykke
Nålen på det nederste billede er købt hos Romi

Ann

14 kommentarer:

Irene sagde ...

Det er en fantastisk smuk farve, og Pisa er jo en dejlig model:-)

Mette G. sagde ...

Jeg kan kun erklære mig enig med Irene ;-)

Anita Tørmoen sagde ...

Så flott den ble:)

Sigrid S. Eriksen sagde ...

Den er så flot. Det er vist en "farlig" henvisning du har lavet til Romi - lækre sager de har ;-)

Strikkeheksen sagde ...

Den er blevet flot og passer jo perfekt til kjolen :-) Håber den også arter sig efter vask.

Det er utroligt så forskellige virkninger de to sjalsnåle har - det er nu dejligt at ha´ noget at vælge imellem :-)

Tovepia sagde ...

Så flott den var!! Og så har du litt av et mønster under her.
Nydelig nål på den også.

Gitte sagde ...

Lækkert og flot! Skøn farve.

Tja - jeg har jo givet min den første væk, som - i modsætning til din- var for lille. Jeg må også igang med nr. 2 - snarest.....

Frujensensunikum sagde ...

Smuk Pisa....håber at den arter sig efter vask , så du får lige så meget glæde af den som jeg har af mine.

Kender ikke den "fidus" du omtaler men det virker kan jeg se, rigtig flotte ind/udtagninger.

Lin sagde ...

Stramme maske 2 ??????? Det lyder mystiskt, men ser effektivt ud. Det er en dejlig farve du har valgt til en pragtfuld model. Det er skaegt som "stilen" forandres ved skift af sjalsnaal. De er ioevrigt meget laekre begge to.

Mariann sagde ...

Hvor er den flot, og det samme er farven.
Det der med at stramme masken må lige huskes :-)

Lykke sagde ...

Den ser rigtig fin ud og har en lækker farve!

Ann sagde ...

Ja, det lyder mystisk med at stramme maske to efter indtagning/udtagningen, men det hjælper altså.
Bare jeg dog kunne huske, hvor jeg læste om det.
Var det et indlæg i webstrik?
Var det på en blog?

Emmy sagde ...

Smuk Pisa og en fantastisk farve :)

Garntrollet sagde ...

Vad fin! Jag gillar verkligen modellen. Och vilka fina "sjalnålar".