fredag den 5. februar 2010

Eksperimenter med Hønsefødder og gulerødder

Jeg har lavet en ny aspargeshue.
Jeg lavede den første aspargeshue i Hjerte alpaca og Mayflower strømpegarn til Sisse til jul. Den blev jo sjålet til en koncert og er ikke dukket op igen.

Annette Danielsens opskrift fra bogen Hønsefødder og gulerødder er lavet til børn fra 2 til 8 år.
Jeg har igen forsøgt mig med en voksenudgave.




Selvom den er koksgrå med tre andre grå farver i bieserne, er farverne på billedet alligevel lidt unuancerede.
Den er strikket i Drops Karisma og jeg har fulgt opskriften til huen for 8 år. Det betyder, at den er blevet lidt lang - lidt hip-hop-agtig, hvilket også netop var meningen.

Jeg mangler et modelhoved, så jeg lavede et grødhoved i stedet af tøj



Det virker fint nok, men jeg må nok undersøge, hvor jeg kan skaffe mig sådan et parykhoved i flamingo.

Nu må vi så se, om der er afsætning på huen.

Jeg er straks gået igang med endnu et Annette Danielsen-hue-eksperiment med Kirsebær fra samme bog.
Jeg havde noget Karisma i røde nuancer, så nu må vi se, hvordan det går.

Tralala ellers går det godt..................
Min computer, spør' I til?
Hvad er der med den? Den har det da fint!
................
Nåh, ja, der var lige et mindre problem med at den gik ned og skulle formatteres, og der var da vist også noget med, at jeg ikke kunne finde ud af at finde mine back-ups af alt det vitale og sidenhen ikke kunne finde ud af, at få det importeret igen, men det er glemt nu. Alt er fundet og importeret..............for en stor del af Torben.
Jeg mistede kun en til to dages mails.

Jeg holder meget af min lille handy HP. Den vejer og fylder ikke ret meget og er derfor nem at have med i toget. Den fungerer upåklageligt - især når jeg har Torben i nærheden til at ordne alt det, jeg ikke selv kan finde ud af, hvilket bliver mere og mere med tiden.




God week-end til alle, der kigger forbi her!
Ann

2 kommentarer:

Hygge-Strik sagde ...

Godt at du har fået strikket dig en hue mere, de grå farver er flotte.
Er du glad for din lille computer?
Er skærmen ikke for lille?

Ann sagde ...

Nej og ja.
Mit syn er irriterende dårligt, men det går fint med den lille skærm. Jeg kan jo bare skrue op på procenterne for visningen.
Når jeg så tilfældigvis bruger min gamle store MSI 18", så bliver jeg selvfølgelig glædeligt overrasket over, hvor stort det hele er.
På den ene side og på den anden side.......