mandag den 19. september 2011

Lille Indianerstrib

Lille-Indianerstrib,-færdig

FÆRDIG!

Endelig!

Jeg har været som et barn, der er blevet sat til at rydde op, men som i protest flytter hver en knappenål i slowmotion og kun fortsætter, når de voksnes øjne er stift rettet på sig.

Lille-indianerstrib-med-mange ender
Jeg har bare ikke haft lyst til monteringen, og på et tidspunkt opgav jeg faktisk at tro, at jeg nogensinde fik mig taget sammen inden Birk for længst var vokset ud af den.
Indianerstribet-ærme
Det kan så også være, at den er blevet for lille nu, men så bliver der måske en dag en anden, der kan bruge den Smiley, der blinker

FAKTABOKS
Model:
Lille Indianerstrib
Designer: Uldstedet - mærkeligt navn på en designer. Jeg syn’s det er ærgerligt, når designerens eget navn ikke fremgår.
Garn: Gepard Cottonwool. 50% bomuld, 50% merinould. Særlig super lækker og blød kvalitet.
Pinde: 2.25 og 2.75. Egentlig 2½ og 3, men strikkefastheden passede ikke for mig.
Størrelse: 4 år
Garnforbrug: 200 g ialt, men der er jo indkøbt en hel del mere på grund af de mange farvede striber. Ialt 10 nøgler. Derfor er det et ret dyrt kit, hvis man ikke sørger for at have planer for resten af garnet.
Fra lager:  Nej, købt som kit
Sværhedsgrad og særlige strikketeknikker: Den er meget nem at strikke – lige bortset fra de korte sort-hvide borter, som er jackardstrik og for nogenkan det være lidt svært.
At strikke jackard i denne garnkvalitet er en smule vanskeligere end i 100% uld, fordi det glider een af hænde, om man så må sige.
Bemærkninger og ændringer: Af dovenskab, har jeg strikket bulen på rundpinde. Opskriften er til ryg og fortykker frem og tilbage.
Jeg har derfor klippet forstykket op til lynlåsen.
Den limefarvede bundfarve i selve kittet fandt jeg lige lovlig selvlysende, så jeg købte efterfølgende en mørkere græsgrøn.
Tilfredshed: Jeg syn’s den er rigtig sød og sej. Nu håber jeg, at Birk kan passe den. Den har kostet en million!

Næste stop: FANØ!
Hiv Ohøj! Nu kommer vi!

Ann

17 kommentarer:

Uldbegavet sagde ...

Den er bare rigtig sød og sikke nogle dejlige farver, lige til at blive i godt humør af.

Fríða sagde ...

nöj, hvor er den smuk og söd og sej.
kh.fra Island
Frida

Strikkeheksen sagde ...

Når jeg ser de ærmer ligge der, kan jeg dælme godt forstå, du næsten mistede modet ;-) Men hvor er det godt, at den blev helt færdig, for finere trøje fås vist ikke :-)

Det må være noget inka-inspiration den kære designer har fået - en skam hun/han ikke får sit navn på den!

Tine sagde ...

Hvor er den bare blevet flot!
Godt at du fik hæftet ender :-)
Jeg krydser fingre for at Birk kan passe den.

Vi ses på Fanø :-)

Mariann sagde ...

Hvor er den bare flot.
Men for pokker da, hvor er der mange tråde at hæfte, jeg var aldrig kommet gennem dem :-)

Pia sagde ...

For pokker Ann, hvor er den flot. Jeg havde opgivet på forhånd med alle de tråde som skal hæftes.

Lykke sagde ...

UG - hvor er den fin og sprælsk :-) Godt kæmpet - jeg var gået helt død i hæftningen! Håber vi ses på Fanø.

Frujensensunikum sagde ...

Godt du fik den gjort færdig - den er nemlig både super sød og rigtig sej, men sikke et arbejde !!!

kh Jane

Birgitte Graversen sagde ...

Den er da bare så skøn.
Måske ses vi på Fanø i weekenden?????

Kirsten Amstrup sagde ...

Ja, vel gør vi så, altså kommer til Fanø.
Hvor godt at den lille trøje er blevet klar inden - der var også mange ender at hefte og lynlåse er bestemt heller ikke min hobby.
Men hvor er den blevet fin.

Helle Mikkelsen sagde ...

wauuuuu hvor er den bare fantastisk, flot arbejde ;o)

Måske ses vi på Fanø ;o)

Irene sagde ...

Hvor er den blevet fin og sød:-) Jeg elsker Cottonwool - synes det passer perfekt til børnetøj. Vi ses på Fanø:-)

Lis sagde ...

Med alle de tråde, ville jeg også føle mig som et barn der skal gøre noget uoverskueligt. Flot arbejde, den er altså flot både i farver og mønsteret.

God tur til Fanø. Jeg kommer derover lørdag.

Kh. Lis

Unknown sagde ...

Kære Ann

Den er rigtig flot - dejligt at se det færdige strik.

MVH Pernille, Englegarn

Berit sagde ...

Ja sikke et arbejde. Men flot er den!!!

Håber vi ses på Fanø.

Anonym sagde ...

Halløj Ann! Hvor er den fin. Jeg håber lille B kan passe den. Den vil være et hit til børnehaven.

Vi ses snart på Fanø.

KH SV. Datteren

Unknown sagde ...

Godt du blev færdig og håber den passer den lille fyr, for den trøje er alt for flot at gemme væk.