søndag den 31. januar 2010

Fra Californien til ½ m dansk sne

Så kom Theis hjem fra LA med et stort savn, jetlag og frysende tæer, så han skulle jo så ha sine sokker.

Jeg har igen strikket af Mayflowers strømpegarn med nanoteknologi. Denne gang farve 22. Jeg kom til at dyppe den ene sok i en kaffekop, så jeg vaskede dem og centrifugerede dem i et pudebetræk.
De virkede enormt slatne, tynde og langstrakte. De fik lidt tid (ca 10 min) i tørretumbleren på program strygetørt sammen med en fuld tumbler våde håndklæder.
De var fortsat våde og slatne, men da de tørrede, var de igen faste i garnet, men nu let filtede. Jeg måtte "affilte" dem ved at trække dem på alle leder under megen knirken.

Gudskelov kunne Theis stadig passe dem og syns de var lækre.

Billedet er taget efter vask, valkning og affiltning.

Garnet er superwash, men reagerer meget anderledes end al det strømpegarn, jeg ellers har været vant til at strikke med.

Ingen kommentarer: