fredag den 7. maj 2010

Det er en kold tid……..

som vi lever i.
Alle går rundt og fryser.
Derfor har jeg strikket endnu en Baktus



FAKTABOKS
Model:
Lacy Baktus
Hvor kan man finde opskriften: På Terhimon’s flickr
Garn: Noro Kureyon Sock Yarn
Pinde: Addi Lace nr 3
Størrelse: ca 150 cm I længden
Garnforbrug: 100g
Fra lager: JA!
Bemærkninger og ændringer: Jeg havde et 100g’s nøgle, så jeg har vejet det før og undervejs i strikningen. Da der var brugt halvdelen minus et par gram, begundte jeg at tage ind igen.
Tilfredshed: Jeg er nok ikke såååååå vild med farveforløbene i mange af Noros garner, men det er jo ok til et tørklæde.

* * *
Og så faldt jeg over dette pragtfulde efterårsgarn fra Arwetta



Da jeg lavede en strikkeprøve for at se farveforløbene og strikkefastheden, kun jeg se, at det kunne blive til nogle flotte herretørklæder. Og så var det jo oplagt, at strikke dem på maskinen.



Det er strikket i dobbelt bredde og syet sammen til sidst.



Jeg tror julegaven til alle mænd i familien er hjemme ;-)

FAKTABOKS
Model:
Herretørklæde
Hvor kan man finde opskriften: Det er vist ikke nødvendigt med en opskrift. Der er slået 105 m op.
Garn: Arwetta Multicolor, farve 511
Spænding: 7
Størrelse: Færdigte mål: 16 (33) cm x 150 cm
Garnforbrug: ca 150 g
Fra lager: Nej
Bemærkninger og ændringer: Nej
Tilfredshed: Jeg er meget tilfreds.

Ann

5 kommentarer:

Vilma sagde ...

Har selv strikket strømper i netop multicolor , det er fabelagtigt :-)) og smukt tørklæde .

Lin sagde ...

Hold da op nogle laekre farver. God idé med julegaverne. Arwette, den maa jeg soege efter paa nettet.

Strikkeheksen sagde ...

Ja, tørklæder er der sandelig behov for, jeg skal love for, at der blæser kolde vinde her i Nordjylland :-)

Dejligt tørklæde - Jeg synes farveforløbene i Arwetta multicolor er lidt korte i det, men det passer rigtig godt til dit tørklæde :-)

Gitte sagde ...

Bbbbbrrrr - ja det er koldt!
Absolut fortsat tørklædetid!

Skønne 2 stk. du har lavet.

Hygge-Strik sagde ...

Flotte ting du har lavet til halsen. Det er jo ganske træls, at vi skal have det så koldt.....hvem gider også strikke sommertoppe nu *hihi*