onsdag den 14. september 2011

Blocks and Stripes with or without the Doo Dad Hem

B-and-S-forfra-på-ginen2

Så er jakken færdig – bortset fra knapperne
og – måske - The Doo Dad Hem

Blocks-and-stripes-sweater-med-Doo-D[2]

Jeg har – endnu – ikke strikket pynten på den nederste kant – the Doo Dad Hem.

Jeg er nemlig i tvivl om jeg skal lave den overhovedet.
Den kant er så karakteristisk for denne jakke, og jeg synes, den er sjov, men jeg er i tvivl om den er for fjollet til gamle fru Taskenskjold Sommerhat.

Blocks-and-Stripes-forfra-l

Snart 60 og 10 kg tungere på kort tid.

Blocks-and-Stripes-bagfra-l

Som I kan se, har jeg strikket jakken længere end opskriften, så pyntekanten vil jo komme til at sidde noget længere nede på popo’en end på modellen.

B-and-S-bagfra-liggende

Derfor spørger jeg jer, om I vil hjælpe med lidt sparring?

B-and-S-bagfra-skævt-på

Må jeg høre, hvad I – søde trofaste læsere - synes?
Skal jeg strikke The Doo Dad Hem på?
(Sønnike og Sviredatter må ikke udtale sig i denne sag!!!!!)

Ann

41 kommentarer:

Smedegaard sagde ...

Jeg synes den er fin som den er :o) Men måske er min mening farvet af at jeg ikke er til sådan nogle trevler, eller hvad man nu skal kalde det ;o)

Unknown sagde ...

jeg syntes den er pænest uden;)

Ingerlise sagde ...

Du er altså bare for god, allerede færdig!

Jeg synes der skal kant på, den er ligesom for sirlig i udtrykket.
Måske skal kanten modereres lidt, men jeg går helt sikkert ind for en lidt "ustyrlig" kant.
Hold da op hvor er det nemt st skrive, godt jeg ikke skal træffe beslutningen!

Hvis du ikke gider kant, så kunne det være godt med lidt "vildt" broderi på nogle af overgangene mellem farverne på den øverste del af trøjen - bare en tanke

Ann sagde ...

Nej, altså Ingerlise!
Nu må du holde!
Ikke skamrose!
Jeg har da strikket på den enormt længe - eller rettere: Jeg har haft gang i den længe, men har ikke strikket ret meget den senere tid, så den har faktisk været længe undervejs.

Camilla sagde ...

Selvfølgelig skal den på!! Der er pang nok i dig til at du kan bære den fede fede kant, var det ikke det du faldt for? Ellers er det jo bare en cardigan i mange farver, kanten giver den personlighed, skævhed og coolness!

Nej, jeg mener ikke "bare", for den er VILDT FED alligevel, men jeg syntes helt klart at kanten skal på!

Helle sagde ...

Der skal en kant på ellers er den for "pæn" og udtrykket vil gå lidt tabt --Bare min mening

Marianne sagde ...

Jeg vil undlade at blande mig , :) men bare sige at jeg synte den er fantastisk flot- sikke et arbejde.

Birgitte Graversen sagde ...

Jeg er altså også til pjank, så en eller anden form for kant skal der på ;o) Den er vanvittig dejlig. Også som den ser ud nu.

violykke sagde ...

helt klart den kant skal på, den er da så fed, det er jakken nu i sig selv, men syntes kanten skal på ♥

Lykke sagde ...

Så smukke farver - det er bare SÅ flot en trøje! Jeg tror jeg ville udelade kanten, jeg synes der er spræl nok i det smukke farvespil.

Madam Munch sagde ...

Hvis der skal en slags kant på, ville jeg lave den, så den kan pilles af igen, for nok er den sjov, men det er jo den type, som man blive meget træt af efter et par ganges brug. Men jeg forstår godt jer der skriver at den er lidt for pæn uden. Men den er jo strikket længere...... bum,bum,bum. Ikke meget råd herfra.
Men hold da op hvor er trøjen flot og speciel! Den bliver du noget helt særligt i med eller uden kant.

Asplund sagde ...

Härliga färger och fin modell - och jag tycker den gör sig väldigt bra utan kanten. (Är lite förtjust i den, men den drar till sig nästan all uppmärksamhet på bekostnad av alla andra detaljer.)

De vertikala ränderna på nederdelen är en så vacker och elegant avslutning i sig, tycker jag!

Har du valt knappar än?

Helle : sagde ...

Ann du skal da strikke kanten på, den er da bare for sjov til at undvære. Det er en kanon flot trøje du har strikket.

ettej sagde ...

Nøj, hvor er det en flot trøje.
Jeg vil da mene, at den er fin som den er nu. Men kanten/frynserne skal da næsten prøves. Kan det ikke laves så man fx kan sætte dem på eller tage dem af efter hvilket humør man er i?

Fríða sagde ...

nöj, hvor er den flot! hvis den var til mig ville jeg helt sikkert strikke kanten på, men jeg er jo også mere end bare lidt svag for töj der er anderledes.
kh.fra Island
Frida

Lis sagde ...

Kære Ann, den er bare flot, speciel og ser rigtig lækker ud. Om du strikker The Doo Dad Hem på må være op til dig selv.
Jeg ville nok ikke gøre det, da den så efter tre gange ville ende bag i klædeskabet fordi det var flot, men nu har alle jo set det, for det vil nok lige stjæle opmærksomheden fra resten af den lækre cardigan.

Kh. Lis

Ann sagde ...

asplund, ja og nej. Jeg har valgt knapper, men de er for store til knaphullerne, men ellers perfekte.
Jeg skal til at finde nye knapper.

Lone Fournaise sagde ...

Jeg holder meget af farver, og denne trøje er så flot og munter!
men sæt ikke kanten på - det bliver for meget!
Kh Lone

Kirsten Amstrup sagde ...

Hvor er din jakke dog blevet flot!! og hvor er den flot strikket (altså dig og dit intarsia-problem! ;-))

Jeg tror du skal strikke the doo dad-hvad var det nu det hed. Jeg tror trøjen bliver flottere af det, monumentalt meget flottere, og det kan du da sagtens bære. Selv incl. sommerhat.

Angelikas quilts and knits sagde ...

Den er flot uden, men kanten er prikken over i´et og selvfoelgelig skal den paa :-)
Den goer den til noget helt specielt og mon ikke den var en af grundene til at du faldt for modellen ?
Saa kloe du bare paa ! Jeg tror ikke at du vil fortryde :-)

Irene sagde ...

Den er helt vildt flot den jakke!
Og som den da klæder dig! Nej - hvor ville jeg gerne have sådan én:-) Men der skal IKKE kant på - det bli´r for meget. Jeg har vist den til Ærkeenglen, og han er af samme mening - ingen kant:-)

Agro sagde ...

Hvor er den bare flot og speciel, jeg synes helt klart kanten skal på for at afslutte det specielle.

marion sagde ...

sikke en flot jakke du har fået lavet der det må have været noget af et projekt.
Synes den er flot uden kanten men tror også den er fed med kanten....

Citronmoster sagde ...

Hol da fast hvor er den blevet flot! På med kanten :)

Kludemutter sagde ...

Hvor er den bare sej ;)
Den bliver man da helt glad i låget af.
Hvis det var min kom der nok ikke den sidste kant på.

Yt

Jette sagde ...

Den er bare hammerflot, ville nok ikke selv have kanten på, men kan godt se at det er flot med den.

Berit sagde ...

Jeg stemmer for ingen kant!

Dem ellers må jeg da sige, at du har fået lavet en eksplosion af skønne farver!

Gitte sagde ...

Jeg synes den er super fed. Det ville den også være med kant - men - hvordan vil kanten se ud efter vask?????

Tror jeg vil holde den som den er. Super, super lækker.

Ulla sagde ...

Den er smuk. Ingen kant, det er i mangel af bedre udtryk "Lidt for amerikansk"

Helle Mikkelsen sagde ...

Super flot og lækker. Jeg ville ikke sætte kanten på ;o)

Laila Hedam Hansen sagde ...

Køb ekstra knapper og strik kanten med knaphuller, så kan du knappe den af og på som dit humør er til. :-)

GrenDesign sagde ...

Jeg synes den er rigtig smuk og vild nok i sig selv - den behøver ikke kanten efter min mening. Den er langt mere anvendelig uden.

Lin sagde ...

Selvfoelgelig kunne det vaere sjovt med saadane "dimser" paa, men.... er det ikke noget man bliver irriteret over i laengden??????
Og saa helt aerligt synes jeg den er saaaaaa hamrende flot som den er. Virkelig et kunststykke, og noget saa flot strikket. Godt gaaet.

Merete sagde ...

En virkelig flot trøje - og sikke et arbejde! Den vil sandsynligvis være mest brugbar uden frynser, som hurtigt bliver flade, når man sidder på dem.

Bente T sagde ...

Alder har ingen betydning i den retning, hvis du kan klare diverse kommentarer, kan du også klare en sådan skøn kant.
Så bare gå til den, den er jo prikken over i'et eller måske understregningen, "smiler".
Skønt at se den, den er meget flot.

jane sagde ...

Flot trøje,
Personligt ville jeg ikke sætte kanten på, jo hvis den var kortere, så kanten ville gå til/være i taljen, så tror jeg det ville være okay.
Ja og så kom der lige et projekt mere på TO-DO listen.
Flot-flot

Anonym sagde ...

Jeg synes, den er så flot til dig, som den er. Den passer dig så godt, fordi du har lavet den længere, og jeg tror pyntekanten ville forstyrre, når den sidder det længere nede. Men det er jo bare min mening ;)

Emmy sagde ...

Det er en af de smukkeste trøjer jeg længe har set - og sikke en skøn farvepalet. For mit vedkommende vil jeg sige der er færdig, altså uden pyntekan;O)

Forøvrigt den klæder dig rigtig godt:)

lasaal sagde ...

Hej nu har jeg selv bestilt et kit så jeg håber at du vil hjælpe hvis der er problemer: jeg synes din er super flot, dyr men unik

Ann sagde ...

Selvfølgelig vil jeg hjælpe dig, hvis du får brug for det.
Jeg hørte også om een på Fanø, som havde købt kittet.
God fornøjelse!

lasaal sagde ...

Hej ann nu har jeg fået mit kit efter en længe venten. Har jeg forstået det rigtigt at jeg slår 45 m op og strikker forskellig strik . Stykket strikkes i et langt stykke både ryg og forstykke. Dernæst tages m op til ryg. Jeg er jo ikke nogen ørn til engelsk. Lone