onsdag den 21. april 2010

I pose og sæk

I et forsøg på at holde styr på de forskellige filer, jeg skal bruge i forskellige sammenhænge, har jeg flere forskellige usb-stik - hver med sit tema. Undervisning, fotos, håndarbejde, vigtige nøgler, vigtige programmer.

Jeg har længe haft problemer med at finde det usb-stik, jeg havde brug for. De lå og flød rundt i min taske eller rundt omkring i huset.
Jeg har også været lidt bekymret for al den roden rundt i tasken gør ved de data, der ligger på dem.
Min lille bitte mobiltelefon har heller ikke godt af, at rode rundt i min taske heller, så nu har jeg kreeret boliger til henholdsvis mine usb-stik og til min mobiltelefon. Posen har jeg strikket dobbelt. Den indvendige pose er orange. Det giver lidt mere hold på bomulden. Knappen fandt jeg i min knappekurv. Gu ve, hvad den har været brugt til før? Det ligner en knap fra sådan en Coco Chanel dragt-agtig sag.


Poserne tjener tre formål: 1. At få orden på og beskyttelse af telefon og usb-stik. 2. At få brugt en smule af bomuldslageret – i dette tilfælde Løve merceriseret. 3. At strikke noget andet, end det jeg ellers er igang med…………
Strikkegejsten er ikke den største for tiden med det resultat, at jeg paradoksalt nok starter nye projekter hele tiden.
På pindene i øjeblikket er: Birks spøgelsessweater, sjælevarmer, Tina shawl, sokker til Kari, baktus med mere.
For slet ikke at tale om alle de projekter, der endnu ikke er kommet på pindene, men dog er i hus…….
*
I øvrigt fik jeg endelig en ny pc. En lille 12” MSI, men musen var umulig og kunne ikke justeres, så efter at jeg havde lagt alle mine programmer, filer, indstillinger ind og IGEN havde måttet gå alle mine feeds igennem for at genabonnere på dem, måtte jeg sende computeren tilbage igen.
Nu har jeg så købt en 13,3” ACER.

Nøj, hvor er jeg glad for den!
Den vejer ingenting – og jeg mener INGENTING!
Tastaturet er superlækkert.
Batteriet virker i mange, mange timer. De siger 8-9 timer, men det afhænger jo lidt af, hvordan man bruger den. Jeg har brug for, at lyset yder 100%, når jeg arbejder, så for mit vedkommende er der nok batteri til ca 5-6 timer, men hold op! Det er store sager for mig.
Den bliver aldrig varm. Jeg behøver slet ikke sidde med det specialunderlag, jeg ellers har brugt, når jeg har computeren i skødet, for den bliver slet ikke varm.
Kvinder i overgansalderen kan roligt en laptop med det nye energirigtige low power computere. Der er ingen fare for hedeture her!
Computeren sammen med windows7 betyder, at den starter op på 3-4 sekunder.
Kan man forstå, at jeg er glad for den?
Men jeg har jo også ventet længe på at få et ordentligt arbejdsredskab.
Og så har jeg gjort alvor af, at få back-up på nettet. Vi har 3-4 eksterne harddiske her i huset, vores egen server, og en hel masse store usb-stik, men den menneskelige faktor sørger ustandselig for, at der kommer rod i det og der alligevel mangler vigtige filer, når der skal gendannes. Nu har jeg taget konsekvensen af al den ærgrelse over, at filer er forsvundet, så nu abonnerer jeg (39 kr/måned) på daglig automatisk back-up af min computer. Der er intet loft over mængden og jeg skal ikke længere tænke på at huske at lave back-up, have en masse bøvl med at skulle svare på en hulens masse spørgsmål om sammenfletning af mapper – endsige få et ustyrligt rod i mine mapper, fordi det endnu ikke er lykkedes mig at få en ordentlig automatisk back-up, der kun tager sig af nye eller ændrede filer, men det gør min back-up på nettet!
Der findes sågar gratis online back-up. Der er så et loft over mængden – f.eks. 2 Gb, men har man ikke så meget, er det en god løsning.
Mon jeg så bliver pc-lykkelig?
Time will show
Ann

2 kommentarer:

Helle : sagde ...

Dejligt med en strikket pose til alle de småting man har i sin taske.

Din nye pc ser super dejlig ud !

Vivi Aggergaard sagde ...

Hej søde ven... sikke flotte poser du har lavet dig..meget avancerede med for og det hele.... godt man slet ikke lider af misundelse ;O).. og så din nye puter... det lyder osse godt med den... hvad var der med den forrige... fungerede den ikke tilfredsstillende ?..

Hvordan går det med dig?

Masser af knus
Vivi...