fredag den 1. oktober 2010

Marie

Marie,-forfra
Jeg har købt opskrift og garn i Wollsucht Flensborg.
Marie,-bagfra
Jeg var lidt nervøs for, at silkemerinoen ville blive slasket og uskøn på den let buttede Fru Prop,
Marie,-forfra-in-vivo
men det syn’s jeg faktisk ikke…..det går liiige.
Marie,-fladt-bagfra
Det er endnu en smuk og enkel model fra Else Schjellerup udført i hendes fantastisk perfekte strikketeknik
Marie,-detalje
Jeg har fulgt opskriften til punkt og prikke for en gangs skyld, og jeg er yderst tilfreds.
FAKTABOKS
Model:
Marie, DesignClub
Designer: Else Schjellerup
Garn: DUO Silkemerino, , 35% silke, 65% merino, 540m/100g 
Pinde: Addi Lace nr 3
Garnforbrug: 190 g i størrelse L (opskriften beregnede 250 g. Der var 240 g i kittet)
Fra lager: Nej
Bemærkninger og ændringer: Lækkert garn. Dejlig at strikke i, og opskriften er perfekt.
Tilfredshed: Meget stor
Og vi slutter lige med et billede af søde Anna og Freja fra Samsøfærgen hjem fra vores dejlige week-endtur til Nordby og naturen der omkring.
Jeg fandt garn og hårbøjler i Mårup Brugs til blomstrende bøjler til pigerne.
Anna-og-Freja-med-blomster-
Ann

28 kommentarer:

Anita Tørmoen sagde ...

Genseren er kjempefin. Både fargen og mønsteret er flott.

Lin sagde ...

Hvem er fru Prop??????? Det er ihverttilfaelde ikke nogen som du kender!!!!!
Laekker model.Skulderpartiet strikket paa den maade bliver bare saa flot. Den bliver da et hit ikk?

Strikkeheksen sagde ...

Jeg er enig med Lin, der er ikke nogen fru Prop på de billeder :-) En utrolig smuk, enkel og klædelig model, fru Schjellerup kan altså sit kram :-) Og sikken en pragtfuld farve - den kan vist ikke andet end blive et stort hit :-)

Sikke et par skønne piger med fine, fine hårbøjler :-)

Sigrid S. Eriksen sagde ...

Tusind tak - Ann, du viste vejen igen. Den skal på pindene, den er så smuk.
Søde tøser du har fanget der ;-)

Vilma sagde ...

Ganske enkelt : Den er meget smuk Ann :-)

Merete sagde ...

Hvor er blusen og modellen dog smukke. Sikke en skøn farve til dig.

Lea sagde ...

Så smuk, så smuk.

Bettina sagde ...

Hej Ann,
Super sød og enkelt bluse, som absolut klær dig. Du glemte billedet af fru Prop :o)
Godt billede af et par søde piger

Mh,
Bettina

Helvigs strikkehjørne sagde ...

Den er bare rigtig flot...men hvor er fru Prop, hende vil jeg da gerne se.

Mette G. sagde ...

SÅ flot - både med og uden model i ;-)

Ann sagde ...

Tak for jeres dejlige kommentarer. Måske er jeg lidt for forfængelig omkring min størrelse, men jeg har altid været en lille-bitte spirrevip, så 15 kg for meget bliver inde i mit hoved monstrøst, selvom det måske ikke ser ud af så meget og måske slet ikke i forhold til, hvad mange andre kæmper med.

Citronmoster sagde ...

Hvor er den bare flot og i en lækker farve. Søde hårbøjler :))

Frujensensunikum sagde ...

Hjææælp....den to-do liste bliver jo ved med at vokse... nu kom Marie lige på også, hvor er den lækker og farven er virkelig flot.

Hende Fru Prop er vist hoppet ud af bloggen....jeg kan ihvertilfælde ikke se hende nogen steder...:-))

Madam Munch sagde ...

Den er rigtig fin og modellen har vist forbigået min opmærksomhed. Jeg er også fascineret af ret og vrang-strik, det giver så flotte effekter. Du kan rolig regne med vores bedømmelse. Du ser godt ud i den!

Madam Munch sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Tine sagde ...

Super fin model.
Og den klæder dig!

Kludemutter sagde ...

Den er flot ;)
Super dejlig top.
Garnet holder sig endeligt ok.

Yt

Lykke sagde ...

modellen er da bare super flot - også på!
Også nogle fine hårbøjler du har lavet.

MissLucy sagde ...

den er lekker!!

Monika sagde ...

Wow! This is a wonderful pullover! I can't read what you wrote about it, but I think it fits you very well. I love the color too.

Mona sagde ...

Hvor er hun smuk, Marie. Dejlig farve. Jeg synes nu godt nok at du, looking from my point of view,stadig er en lille spirrevip!

Emmy sagde ...

Hvor er det et par søde piger med hårbøjler.

Din Marie er superflot i en skøn farve. Det ser ud til at den har en rigtig god facon og pasform ;)

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Den er hammerflot og en utrolig smuk farve !

Jeg har som flere andre også lidt svært ved at se få øje på Fru Prop

Ann sagde ...

Jamen, så siger jeg tak, og bøjer mig for flertallet, og ta'r et stykke chokolade mer' ;-)

Anja sagde ...

Sikke en lækker bluse. Det er førte gang jeg er ser den model.
Den er også nød til at på min to-do liste.. Nej hvor den dog vokser hurtigt pludselig..
Den er rigtig god til dig..

Suvi sagde ...

Stunning!

Hygge-Strik sagde ...

Søde smilende piger.
Flot Marie, den klær dig rigtig godt. Minder den ikke lidt om det design der kommer fra Geilsk?

Ann sagde ...

Bebiane: Jo, der er visse lighedspunkter mellem nogle af Bente Geils og Else Schjellerups design, f.eks. det, at de bruger en del rib, men man kan alligevel altid se, hvem der er designeren, og jeg synes dette er en typisk Else Schjellerup.