fredag den 14. januar 2011

Benvarmere

Anna-og-Freja-med-blomster-

Anna og Freja går til gymnastik og de går højt op i det.
Det vil jeg jo gerne bakke op om, så på udsalget i BCgarn i oktober, købte jeg garn til 80’er benvarmere til pigerne.

Jeg nåede at strikke et par til Freja inden vi skulle ses mellem jul og nytår,
Benvarmere-til-Freja Benvarmere-til-Freja-m-fodh

men der var ikke lyserødt garn nok til Annas (det er frk. Selvdisciplins skyld, for jeg havde først taget en hel masse af det garn, men så blev jeg beordret til at lægge noget af det tilbage!!), og størrelsen blev også forkert, så de måtte trævles op et par gange, og det lilla måtte tages i brug. Derfor blev Annas lidt forsinkede, men de er på vej mod vest nu, og Anna har godkendt, at de er stribede..
Benvarmere-til-Anna Benvarmere-til-Anna-med-fod

Freja med sine benvarmere, parat til opvisning.
Frække-Freja-med-benvarmere

FAKTABOKS
Model og d
esigner: Frit efter "Benvarmere” til voksne af Helga Isager fra Strikketøj.
Garn: BC Babyalpaca.
Pinde: 4
Garnforbrug: Ca 125-150 g pr par
Fra lager: Garnet er købt til formålet
Bemærkninger og ændringer: Jeg har brugt mønstret som udgangspunkt, men ellers har jeg selv lavet resten. Jeg ved ikke, hvor godt det forskudte strikkemønster fungerer på benvarmere. Måske er almindelig rib bedre. Stroppen under foden er god.
Tilfredshed: Jeg tror pigerne er godt tilfredse.

Ann

7 kommentarer:

Irene sagde ...

Hvor er de fine! Sikken et fint mønster!

Lykke sagde ...

Sikke en lækker lille gave du har fået lavet til pigerne :-) Meget smart med stroppen!

Helle : sagde ...

Det er en stolt pige man ser :-) dejligt når det man laver kan bruges !

Lin sagde ...

Dejligt, og skoent at kunne goere saadan et par dansepiger glade. Men pas du bare paa (hehe) du risikerer staerkt at faa bestillinger fra pigernes veninder.

Strikkeheksen sagde ...

Frk. selvdisciplin kan virkelig være til besvær nogle gange - så er det med at huske, at man ikke altid skal lytte til hende ;-)

Sikke et par skønne piger - sikker på, at de benvarmere nok skal holde dem til gymnastikken :-)

Tine sagde ...

Hvor er de bare super seje de benvarmere!

Gitte sagde ...

Super lækre benvarmere i rigtig tøsefarve.