mandag den 20. februar 2012

Mor’s første – eller Farmors nemme

Mors-første-forfra

Ka det blive nemmere og samtidig smukt og enkelt?

Skulderklappen

Navnet Mor’s første er i den grad velplaceret her. Retstrik, lukke af og slå op, og så et enkelt knaphul.

Det blev lige en tand for for meget for mig, så jeg strikkede den sidste side sammen i stedet for at sy den sammen.
Haha, tag den!
Ahr, det kan også blive FOR let.

FAKTABOKS
Model:
Mor’s første
Designer: Susie Haumann fra bogen All you knit is love – babystrik fra 0-18 mdr.
Garn: Alpaca, BC-garn
Pinde:
Størrelse: 0-6 mdr, dog tilpasset lidt, fordi størrelsen ikke passede med opskriften.
Garnforbrug: 80g
Fra lager: Ja
Andre materialer: Knappen er en keramikknap fra Birthe Sahl. Birthe Sahl har ingen hjemmeside, men du kan læse lidt om hende her på Lenes blog.
Sværhedsgrad og særlige strikketeknikker: MEGET, meget svær at strikke! (hvis man aldrig har strikket før og ikke har nogen i nærheden, der kan vise, hvordan man strikker ret!).
Retstrik, aflukning, opslagning, knaphul
Bemærkninger og ændringer: Strikkefastheden passer, men som med Storms vest, passer dimensionerne alligevel ikke helt med opskriften, så jeg har jort den 2 cm bredere.
Tilfredshed: Jo, da. Jeg holder meget af det enkle.

Ann

8 kommentarer:

Lykke sagde ...

Som du da sprøjter det ene lækre babystrik efter det andet af pindene :-) smukt og enkelt!

Lykke sagde ...

Som du da sprøjter det ene lækre babystrik efter det andet af pindene :-) smukt og enkelt!

Emmy sagde ...

Jeg skal love for du får strikket babytøj til lille Storm eller den lille "flødekaramel". Denne vest er supergod og farven er skøn. Jeg har lige bestilt "All you knit is love", glæder mig til at få den.

ullaskovjensen sagde ...

Den er godt nok rigtig fin! Lige til foran TV'et :-) Det må prøves.

mona sagde ...

Du er da godt nok produktiv, sikken masse dejligt babytøj. Det er dejligt, når ens produktioner en ventet med længsel og glæde. Ang. Birks Noro-trøje. Jeg synes norogarnet "tager form" efter dem der bærer det (på den gode måde)! Mon det er silken der gør det?
Jeg er også vild med det helt enkle - også i strik - så kan man jo supplere med lidt sjov, sådan som du jo er så god til:-)

Citronmoster sagde ...

Enkel og sød :)

Tulle Momsemor sagde ...

Lækker, varm og en super ide til min datter, der gerne vil lære at strikke til hendes lille pige :)

Camilla sagde ...

Vild med den. Elsker smukt og enkelt!