søndag den 21. april 2013

Kvium and such

Kvium1

Jeg ææææælsker Kvium.

Det ekstreme, det vildt skøre, det meget grimme, det selvironiske, det vrede, det gode.

Sidste dag på Kviumudstilling på Kunsten om monsteret i virkeligheden og os selv.
Her dommerne og kardinalerne, som rotter. Vender de ryggen til?Kardinalen peger mod Himlen og dommeren peger væk …….
Mon det har noget med forvaltningen af overgreb på børn i den katolske kirke at gøre?

Hvis jeg vinder en million i Lotto ………..

Jeg kan jo li’så godt skrive om noget andet end strik her på bloggen, når jeg nu ikke kan finde tid og overskud til at få fotograferet det, jeg har strikket og det, jeg er igang med.

For jeg strikker da.

Og jeg læser jeres blogge, men det er så også, hvad det bli’r til. Måske bli’r det aldrig til mere – måske kommer der skrive-foto-tid igen.

Jeg har strikket babyveste til Storm, en baktus og et andet tørklæde til mig selv, en Mariushue til min svigerdatter og 5-6 karklude – også til mig selv.

Jeg strikker på et tæppe af lagerets gamle strømpegarn, en ny Skappelgenser til mig selv, Mariusvotter til min svigerdatter, og ærme nr 2 på Sprogø til min mand.

Ellers arbejder jeg – og restituerer.

Men jeg lever endnu Smiley, der blinker

Ann

14 kommentarer:

Taxastrikkeren sagde ...

Det der Mariusnoget skal da vise frem! Nu!

vibstrik sagde ...

Hvor dejligt at høre lidt fra dig:---) Ses vi i Tversted til efteråret??

Strikkeheksen sagde ...

Jeg må indrømme, jeg har været fristet til at maile dig et par gange - det er nu dejligt at vide, at du stadig er der :-)

Jeg deler ikke din begejstring for Kvium i den forstand, at han skulle hænge på en af mine vægge - om jeg så vandt nok så mange millioner - men det er jo fordi, hans billeder er så skræmmende gode, at de gør ondt!

Håber det går fremad med restitueringen :-)

Fru Knudsen sagde ...

Godt at høre fra dig, Kvium vil jeg ikke bruge en million på hvis jeg vandt, men smag og behag er jo forskellig. Kunne du ikke lave en foto seance af alt det du har strikket?

Ann sagde ...

@Taxastrikker: Kommer snart, kommer snart, men jeg synes, jeg skal ha vanterne færdige først.
Vibeke: Det håber jeg. Jeg skal lige tælle på knapper - jeg har mange knapper ;)
Lene: Du skal da bare maile ved mindste fristelse!
Det går op og ned, men vil ikke rigtigt blive til ret meget mere end til arbejde
@Fru Knudsen: Jo, jo, det er jo det, jeg skal ....... snart.

mona sagde ...

Dejligt at høre fra dig - det dér med at blogge, det må man gøre når man har tid og overskud.
Jeg er også fascineret af Kvium - hans streg hans farver og hans krøllede hjerne og vil rigtig gerne se på hans billeder på museet ;-)
Det er godt du restituerer :-)
det er dejligt du lever :-)

Ann sagde ...

Sødeste Mona,
Tænkte nok, du også ku li Kvium :-)
Udstillingen på Kunsten er desværre slut nu :-(
Tak for dine kærlige ord :-))

maliz sagde ...

Vad skön att höra av dig igen! Michael Kvium kände jag inte före men nu har just besökt honoms hemsida, tack för visning.
Ha de så gott!
maliz

Katstrik sagde ...

Dejligt at høre fra dig igen. :-)

Benedicte sagde ...

Dejligt med et pip, Ann :-)
Åh ja, Michael Kvium er en fantastisk kunstner. Jeg ville også gerne have et af hans billeder hængende på min væg. Hans billeder er på en gang humoristiske og frastødende - og meget fascinerende. Jeg synes de udtrykker en erkendelse (og sådan set også accept) af de mere ubehagelige og misdannede sider af os selv, som vi helst gemmer - eller direkte fortrænger.

Ann sagde ...

Hvor du dog beskriver det godt.
Det kloge selvironiske kan man vel sammenfatte det til.

Lin sagde ...

Og vi savner dig men udviser en himmelsk taalmodighed (hrmm, det er ikke helt rigtigt) og venter med laengsel paa at du faar tid til os igen.
Knus og kram

Ann sagde ...

Du er sød, Lin.
Jeg har skam fået en del fotograferet, så nu skal jeg bare finde tid til at skrive .....

Fru Olsen sagde ...

Jeg kunne altså godt finde noget bedre at bruge 1 million på. Kvium er uden tvivl fantastisk dygtig - jeg kan bare ikke lide hans univers. Muligvis genialt, men jeg bliver i dårligt humør af hans motiver.